15 March 2013

I can, if I want, light up the darkness


Obłoczki pary wydobywają się z mych ust, wirując w szaleńczym tempie, by zniknąć za parę sekund. Są ulotne... i wolne. Zazdroszczę im tej wolności, tego że trwają chwilę, że mogą zniknąć i odejść. Ja siedzę na twardej, parkowej ławce i obserwuję szarość chodnika, ulicy i ludzi, którzy mnie mijają. Nieufnie spoglądają na bladą, chudą dziewczynę z fioletowymi cieniami pod oczyma. Widzą oczy, które zdają się być za mgłą, ciemny strój, który jest barierą ochronną przed światem. Czy dziewczyna ubrana jak grungowiec z lat 90 może być wrażliwą istotą? Czy ona może śnić o dobrym świecie, w którym panuje szacunek i tolerancja? Odnajduje ukojenie w muzyce, książkach i rysunku. Nie potrafię go znaleźć w stosunkach z innymi ludźmi, nie umiem im zaufać. Zbytnio mnie kiedyś zranili, by bez obawy podać im dłoń. Dlaczego? Dlaczego muszę zakładać tą cholerną maskę obojętności, ubierać się w złośliwy uśmiech i ostrzyć język, ale mimo to płakać w nocy i budzić się od koszmarów? Co zrobiłam? Uciekam w marzenia, do jedynego świata, którego się nie boję.

***
Czasami wolę być zupełnie sam 
Niezdarnie tańczyć na granicy zła 
I nawet stoczyć się na samo dno 
Czasami wolę to, niż czułość waszych obcych rąk.


Blazer - Nelly.com
T-shirt - Fallen Angel
Torba - Bonjour Bizou
Szpilki - Fallen Angel

6 comments:

  1. Twoje teksty są wręcz nieziemskie. Chciałbym mieć w sobie taką wrażliwość, a jednocześnie dojrzałość oraz wielką świadomość, która Cię cechuje w Twoich (chyba mogę tak nazwać) opowiadaniach.

    ReplyDelete
  2. Stylizacja prosta, lecz wydaje się pełna. Idealnie.

    ReplyDelete
  3. Nie wiem dlaczego, ale mnie przeraża ta głębia twoich tekstów. Cholera, czasami mi się nawet chce płakać. Jesteś niesamowita.

    ReplyDelete
  4. Podoba mi się, i stylizacja i tekst. O piosence nie wspomnę, bo Coma jest ponad wszystko.

    ReplyDelete
  5. Zgadzam się z przedmówczynią - co do Comy.
    Tekst świetny, choć we mnie nie wzbudził aż tak wielkich emocji, nie popadajmy w przesadyzm. Stylizacja choć zwykła, to niezwykła. c;

    ReplyDelete